21.12.12

I D E A L I S : EH! Magazine January 2013

Leather Jacket, RM650.00 | Gold sequin top, RM280.00 | Leather & tulle  high-waisted skirt, RM360.00 | contact : info@sandraazwan.com
Apa yang saya lakukan ini semuanya atas minat dan dorongan dari pelbagai pihak. Saya mahu membuktikan yang saya mampu untuk memberi dan menghasilkan yang terbaik dan saya juga akan terus memperjuangkan hasil seni saya.
Identiti atau 'trademark' dalam rekaan? (pakaian wanita/lelaki , fesyen pakaian yang bagaimana menjadi identiti rekaan) 
Sandra Azwan sentiasa mencari idea-idea baru dan segar dalam berkarya kerana ianya mencerminkan kekuatan dan kualiti sesuatu rekaan yang dipersembahkan. Saya cuba lari dari kebiasaan dan ini semua dapat dilihat dari segi pemilihan fabrik, potongan rekaan, dan cara sesuatu rekaan itu dihasilkan. Ini merupakan perkara terpenting yang diambil kira supaya hasil rekaan itu dapat meninggalkan impak yang tersendiri. Saya juga berpendapat bahawa setiap rekaan yang dihasilkan oleh saya seharusnya mencerminkan personaliti si pemakai dan seterusnya menjadikan ianya unik, elegan dan eksklusif.
Behind the scenes! Thank you so much EH! Magazine and special thanks to Kak Yana!;-)
Shift dress|leather and tulle details, RM 520.00 | click 'Belt it Up!'
Untuk bergelar seorang pereka fesyen memerlukan pengorbanan yang besar dan ianya bukan satu tugas yang mudah. Secara peribadi, banyak lagi perkara yang perlu saya pelajari dan saya berharap impian saya selama ini akan tercapai. Saya juga berpendapat bahawa kemahiran dan cara berfikir yang membezakan diantara satu pereka fesyen dengan yang lain. Minat sahaja tidak cukup malah ianya memerlukan kuasa dalaman untuk terus bergiat aktif. Nobody needs another writer, photographer, designer. The world is full of them. If you've got a point of view, you’re got a bit of a chance.

11 comments:

yana aqilah said...

i loveeeee the gold sequin top..... where can i get it?

E'in said...

pehhhhhh!!!!

onie said...

terbaik abg sandraaaaaaaaaaaaaa :)

~Beb~ said...

Anda semakin zassssssssssssssssss.. KAGUM!

Asyik Izas said...

Leather & tulle high-waisted skirt tu awesome..:)

Kuronofu91 said...

model mat salleh tuuu~~~

CaDLyNN said...

SA cool!

AD said...

Seriously the the gold sequin looks gorge! Striking and spot on =D

Amanina said...

Always do the best :)

pikir kool said...

"Ramai peminat-peminat fashion diluar sana yang tidak tahu bahawa label ‘Sandra Azwan’ bukan sahaja menjanjikan rekaan untuk wanita yang tidak bertudung dan disini juga saya menegaskan bahawa label saya juga bukan menggalakkan wanita untuk tidak bertudung."

u gotta understand sandra that every design is basically is a *signature* of the designer. in other words, what u design reflects ur stand with regard to fashion, ur values and what not. this occurs whether u realize it or not, whether u admit it or not.

"juga saya menegaskan bahawa label saya juga bukan menggalakkan wanita untuk tidak bertudung"

by designing a great dress that does not involve the closure of aurat, in a way, u're promoting people to discount the importance of tutup aurat. ur design implies the following connotation

"hey.. this girl looks great in this outfit. the outfit x tutup aurat, but it looks great right? do u wanna look great like this model? "

consequently, encouraging others to wear something that looks really good but lacks the islamic touch entirely. u must understand that no one lives in isolation. especially those in the limelight.

in reality, what u say and do will affect others, regardless of ur intent. the question thus simply becomes, "how do u wanna affect others?"

2:42 Dan janganlah kamu campur adukkan yang hak dengan yang batil dan janganlah kamu sembunyikan yang hak itu, sedang kamu mengetahui.

2:11 Dan bila dikatakan kepada mereka: janganlah kamu membuat kerusakan di muka bumi, mereka menjawab: "Sesungguhnya kami orang-orang yang mengadakan perbaikan."

do forgive me if this causes offense. wallahualam.

Miss Zu said...

wow..interesting.. gorgeous